2007-07-17 | 14:35:11

Soffan Jocke ??

Vi har två soffor. Konstigare än så är det inte. Vad som är ltie märkligt är att jag inte har suttit i den ena, förrän nu några regninga dagar på semestern. Det är en mkt bra soffa, mindre än den andra, men närmare fönstret. Så jag kan, om jag vill öppa det och höra regnet falla medans jag ligger under min filt o njuter av min bok. Obeskrivligt !!
På tal om min bok, har just läst ut en till och slutet är jag gode så irri på. Korta drag så slutar det med att en kille blir erbjuden att ta över en hund från en tjej, detta pga att hunden är aggro mot barn. Eftersom de just fått en liten parvel (tjejen alltså) så kan hon ju såklart inte behålla hunden, så hon frågar alltså killen. Det visar sig dock att han inom en kort framtid ska få barn även han (alltså killen tjej ska få barn, inte han knäppskallar!!) DEt hela slutar med att alla är glada o lyckliga över den nya bebisen som ska komma.......men HALLÅ vad händer med den stackars hunden ??!! Han blir säkert avlivad, men vekm bryr sig om det......de ska ju komma en liten bebis.....*mutter*
Jag är säkert den enda som reagerar på detta sockersöta slut som jag gör, men jag har alltid varit sådan. tagit djurens sida för människans. Minns när vi läste om ngt krig, minns inte vilket men jag minns att de var kallt för alla soldater och deras hästar frös ihjäl. Jag kom hem helt förtvivlad till mamma den dagen, och när hon frågde vad det var som var fel, hade jag svarat henne att jag tyckte det var grymt o orättvist mot hästarna att de fick frysa ihjäl den dära dagen.....för de hade minsann inte valt att vara där !!
Nu som lite mera vuxen kan jag kanske se på det hela med en gnutta förstånd, soldaterna ville nog inte heller vara där. Men jag minns episoden som igår och jag har fortfarande mycket mera till övers för djur än människor.

På jobbet är det som om tiden stått stilla, man kommer fort tillbaka i samma gamla lunk. Trist är att Jocke bara har tre veckor kvar hos oss, sedan ska han lämna oss för nya äventyr. Jag måste erkänna att de känns intee bra alls. Jocke är en av de människor som jag tycker bäst om och framförallt så hyser jag en enorm respekt för honom. Han är även en av de människor som man kan prata med på jobbet, om man känner sig lite down och dyster. Sen att han är en av de roligaste människorna jag vet, tja det bidrar en del det också. Jag förstår varför han far, jag tycker verkligen han förtjänar det, men det betyder dock inte att jag måste gilla det !! SÅ DET SÅ !!

Nä nu blev de tung stämning här känner jag......rolig sak......rolig sak......ja just ja, allt är klappat o klart och vi ska hämta Theo (den nya bilen) i morgon !! Ska bli riktigt kuligt :0)

Nä nu börjar jag bli lite rastlös, men voven sover som en stock så honom har jag inte hjärta att väcka. Han ska förresten kanske få följa med Wilson och bada ikväll. Jag har ju egentligen fotbollsträning ikväll, men eftersom de onda i tån inte har gett med sig, har jag tagit de mogna beslutet att jag vilar denna gången så får vi se.

Funderat på att pynta bloggen med lite bilder på ditt o datt. Idag får de bli en bild på DIsse. en trött liten kille.image1

Så tackar vi för oss !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback