2007-09-03 | 13:06:19

Minihunden.

Var en sväng till badhusparken med monstret. Där träffade vi en rottweiler til på 4 mån, det var en av de minsta hundarna jag sett. Är de verkligen SÅ små ?? Hon avr ju mindre än vad Diesel var när vi tog honom !! de busade, eller snarare Disse busade hon sprang iväg och pep. Syntes att han inte var van att den andra hunden är vekare, för han brukar ju alltid vara den som är lugnare när man träffar andra. Han förstod inte riktigt hur man skulle få henne att leka, han lade sig, sprang iväg som om han inte brydde sig, tja han försökte säkert alla knep i hundboken, men ikket. Stackarn han var helt förtvivlad.
Körde den lilla lydnad vi har börjat med (längtar till alla tips vi ska få på valpiskursen) han svarade lite halvhjärtat först, ville mest springa runt o nosa. Det märks att han har blivit äldre och mer intresserad av  omvärlden, mer jobb för matte ;0) Men han tar iallafall min Nej riktigt bra, skönt.....än så länge.
Han fick ju träffa Bruno igår, skönt att få träffa en brun hund som han inte är rädd för. så jag tror vi kom över den tröskeln iallafall.
Nu är han helt slut och vilar vid dörren.....ifall matte skulle få för sig att gå ut, då ska hon minsann inte missa honom !!

Malaria, angående veckan så är jag ledig idag, jobbar till tolv i morgon, kurs ons och tors. Fredag jobbar jag kväll än så länge, men kanske ska försöka byta. Och JA vill gärna träna med er !!

Nu ska jag gå och pussa på min vove och min väska. *asg*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback