2008-04-29 | 07:13:06

Zzzzzzzz.

Hm hur många timmar sömn blev det i natt ??
Svaret är, inte särskilt många alls.
Min pojkar ligger fortfarande och sover, här sitter jag med täcket lindat runt kroppen och läser bloggar. Ute är molnen fulla med regn och jag önskar att jag bara kunde somna om.
Jag är värre än pensionärerna, PT är redan läst, likaså Aftonbladet.
Vad gör de sen ??
Jag måste hitta fler bloggar att läsa, alla de jag har under favoriter är redan lästa. Jag har dem tom i kategorier.
Favoriter- De bloggar som jag bara måste läsa flera gånger per dag. Där har vi fyra st.
Hund- Tja inte så svårt att lista ut vad som finns under denna mappen. Här får jag inspiration till hundträning och mkt mkt mera. Det är även den mapp som innehåller flest sidor, och de ökar hela tiden.
Mode- Japp man måste ju hålla kolla på trenderna, eller hur. Men dessa sidor innehåller inte bara mode, utan lagom roliga inlägg om ditt och datt.
Vänner- Här har jag mina vänners samlade ark. Här kan jag följ deras vardag och känna mig nära dem.
Osorterbart- En lite diffus mapp, här är bloggar som inte passar in någon annanstanns, inte ens under snokeri. OMY är en sån sida.
Snokeri- Är precis vad det är. Här har jag bloggar som tillhör folk, som jag skulle vilja känna. Folk som man kanske redan vet vem de är, men som man aldrig pratat med. Människor vars liv och levene jag tycker är intressant. Kanske borde byta namn till bloggar som tillhör människor jag inte känner, men skulle vilja känna. Men det är ett alldeles för långt namn, så snokeri blir bra.

Sen så flyter linjerna lite ihop, som under favoriter kan jag ha bloggar från vänner. För just den bloggen är en sån ja måste läsa flera gånger per dag. Hundbloggar kan oxå finnas under favvisar, med samma anledning. Likså är det många bloggar under hund, som skrivs av folk jag inte känner, som jag skulle vilja känna, men som ändå hamnar under hund för att de inspirerar mig !! Sammanlagt har jag 35 (tappade bort mig lite.) bloggar som jag läser dagligen. men som sagt, jag behöver flera. Dessa fyller inte mitt läsarbehov, och sen uppdateras de inte så ofta som jag vill. Folk kanske har något som kallas liv oxå, jag vet. Men kom igen minst fem gånger per dag kan ni väl skriva ??!! ;0)
Men jag är lite petig när de gäller vilka bloggar som hamnar hos mig. Jag kan läsa en blogg i månader innan jag lägger in den i en mapp. Vissa krav ställs på bloggen, och framförallt två kriterier. Jag ska tycka den är intressant/rolig, samt att den ska uppdateras någotsånär kontinuerligt. En gång i halvåret räknas inte, knappt en gång varannan vecka.

Hm det vart ett väldigt massa ordbajasande om bloggar just nu. Nåja jag får väl skylla på klockan och min brist på sömn.
Åsså vill jag uppmana er alla att skriva så ofta ni hinner och har lust, eller egentligen skit i om ni har lust. Skriv så ofta ni kan, så jag har något att läsa på dagarna !!

Adjöss !!

Kommentarer
Anonym skrev:

så vilka är dina favoritbloggar? måste erkänna att din hamnar nog på min "snokar" lista =)

2008-04-29 | 22:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback