2008-03-15 | 23:31:22

Inspiration.

Jag hade nyss skrivit ett låååångt inlägg från mobben, men nähä det försvann. Så jag ska försöka återskapa det.

Var nyss ute med lilleman och vi hann med att träna lite. Tror aldrig det har gått så bra med det fria följet någonsin !! Han var peppad, följsam och hur söt som helst.  Sk-t allt jag skrev nyss var ju så bra, nu minns ja inte ett skräp.
Jag trodde vi hade kommit en en period där han inte "mindes" ngt av de vi hade tränat förr, och att han verkligen var i en ignorera-fas, men så fel matte hade. Bara matte kan koncentrera sig, vara rolig och berömma och ge belöning vid rätt tillfälle så går han ju hur bra som helst.
Han var verkligen sådära duktigt och allert som hundar man ser jobbar med glädje ser ut. Svansen gick, blicken var fast och farten fanns. Ja jag vet, men jag är så himla nöjd just nu.
Visst tappar han konc. ibland men han orkar mer och mer, och sen är han lättare att få tillbaka nu efter att han har svävat iväg.
När matte tyckte att de räckte, gäller att inte köra för länge bara för att de går bra.....då busade vi i snön en stund och sen gick vi in och lilleman fick ett äckligt ben.
Åh vad det är roligt att träna vovven sin, speciellt när det går så bra !! ;0)
Nu ska jag sväva iväg på mina små moln och sova en stund.

Tack för inspirationen, även om du inte vet om att du gav mig den !! :0)

Puss !!

Kommentarer
Kristine skrev:

Nä,jag menar det. Vad ska man skriva i en jobbansökan egentligen? De måste ju ändå fatta att den största (kanske enda) anledningen till att man söker ett jobb är för att man vill ha pengar. Utvecklas kan man göra på fritiden.

2008-03-17 | 07:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback