2008-03-18 | 16:27:21

Sprängfullt.

Ojojoj vad jag har mkt i mitt huvud som behöver komma ut !! Men vart ska jag börja....

I morse ringde pappa kl fem glad i hågen och det vara bara att kliva upp och knata till Coop. Visste avr det tungt, men vi hade så himla kul på plocklaget jag, Mattias och MArtin.....FYSA !!!!!!! Hihi.
När jag kom hem körde jag lite apport med Disse och försökte få honom att hålla fast. Sista gången så funkade det jätte bra, men vi har mkt träning framför oss det vet ja !! Nu låter det *grymt grymt* här hemma för han har hittat sitt vildsvin och har jätte roligt !!

Igår var vi till stallet hela familjen. Disse fick busa en massa med Kato, och träna en massa passivitet. Hur nyttigt som helst. Gick väl helt ok, lite svårt var de ju att ligga ner, när Kato kom och nosade honom på tassarna och rumpan. Hästarna var han inte alls rädd, utan ville gärna gå fram och busa. Samma med katten Knut.....men den katten leker man INTE med kan jag säga. Lite tjorvig var han, drog i koppel och lyssnade inte hela tiden. Men nyttigt, nyttigt.
Vi somande hela familjen när vi kom hem och jag tror vi sov i minst tre timmar !! Skönt men de kändes osm om man missat hela dan. Hann dock med att städa ur toan och datarummet oxå.
Upptäcker bara mer och mer hur kul det är med hund, och träna med dem. Men tror jag ska ta hjälp av Carro när det gäller apporteringsarbetet, så jag inte förstör honom.
Målet i år är väl att ev göra ett anlagsprov i viltspår (om Maria och Dex gör det såklart.......*PIK*) han ska ställas lite mera så matte får träning, sen en allmänlydnadskurs har vi anmält oss till oxå. Känns som om de finns så mkt vi inte upptäckt ännu.
Tänk att våran lillkille blir ett år snart.....helt sjukt !!

Nu ska jag kolla efter lite hundböcker som jag har tänkt beställa.....undra vilka sidor som är bäst ??!!

När jag återkommer ska jag berätt aom den underbara helgen vi hade i Ume för nån helg sedan, hehe så roligt har jag inte haft på länge !!

PÖSS !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback