2008-11-23 | 21:21:20

Helgen går mot sitt slut.

Så var helgen slut. Det har varit en riktigt bra en, dock som alltid, har den gått alldeles för fort.

Gårdagens kväll i Rosvik var som alltid en hit. Jag o Maria fick leka lite hundetologer när Dex och Eskil möttes. Det gormades en del, men slutade med att alla låg i en hög och sov. :0) Vi kom oxå fram till att många människor som haft en trasig barndom utvecklad er stor begåvning i estetiska områden. Så vi förbannande våran egen trygga och harmoniska uppväxt. (iRoNi.)
Pojkarna de satt mest och asgarvade åt trailern till Ice Age 3, jag lovar att ingen kan skratta som Robban och Jonas.
Kvällen avslutades med en film. Mys på hög nivå, även om filmen gav Maria en bekymmersrynka. ;0)

Idag så började dagen med en urhärlig prommenad med Chappe och Cato. (sorry att ja skrivit med K.) Dessa två brukar nämligen försvinna ut på egan äventyr under promenader och jag ville testa om Disse skulle hänga på eller komma tillbaka.
Vi åkte till en ny del av Pitholmsheden, hur underbar som helst. Massor med nysnö på träden, ett lätt snöfall och bjällror som klingande. (Cato hade en runt halsen.) Pojkarna stack iväg och jag släppte Disse, han gasade efter och jag ropade.....ingenting......men ärligt talat så vart jag inte så orolig, ropande lite till och vem kommer inte runt hörnet glad i hågen !! Matte blev riktigt glad och Disse fick korv. Sedan höll han sig mest runt omkring oss, gjorde någon avstickare när han försökte hänga på Cato, men han kom alltid tillbaka. Det var en super härlig promenad med gott sällskap. Ev ska vi till Råberget i morgon om vädret tillåter.
Behöver ja nämna att lilleman har sovit gott resten av dagen. ;0)
Eskil däremot hade tydligen suttit vid dörren och gnällt när vi åkte iväg. Kände dock att ja ville ha full fokus på Diesel ifall han skulle sticka. Men Eskil han ska självklart får följa med någon gång han oxå.

Annars har R och jag haft en lugn och skön dag tillsammans. Massor med tända ljus, en ny sorts glögg och ett värmande täcke.....samt underbara tofflor. ;0)
Nu ska jag hoppa ner i soffan igen, har just varit och köpt lite Ben and Jerrys till R, och apelsiner till mig själv.
Ha en trevlig kväll, och tack alla som gjort helgen till en riktig myshelg !!



Tindra glittrande glögg


Kommentarer
Theres skrev:

Det var jätteroligt att du följde med. Hundpromenad blir så mycket roligare med roligt sällskap. Lättare att få sig ut, fast kanske inte idag, vi får se.

P /T

2008-11-24 | 10:42:03
URL: http://theressorvag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback