2008-10-09 | 22:26:54

Så kan det gå.

Vi "gick igenom". Men jag kände inte igen min hund. Förstår vad du menade i lördags alltför väl nu. Han var okoncentrerad, pep och hade sig. Men kvinnan sa att de syntes (VAR!!) att vi hade en bra början och att  vi skulle gå vidare till kursen. Hon tyckte han hade bra bakbens förflyttningar och inkallningen var super. Sen att han inte alls had ekontakt med mig, nosade i grästet och hade sig....hm tja hon kanske var lite halvblind. Och tror ni mig inte så får ni prata med Rob, för han var lite smått chockad efteråt. Men som sagt vi får gå kursen om vi vill. Ska dock ta mig en ordentlig genomtänkare. Kanske är de lite för mk hormoner och dylikt i Disses lilla huvud. Kanske är det bättre att vänta än att de ska sluta med att vi är ovänner och inte tar oss någonstanns allt. Självförtroende mässigt och så.
Ska pröva åka och träna på Grans på mån, kanske får jag en aning om hur han är just nu då. Skala av stressen och allt som fanns idag.
Hon tyckte även ja skulle köpa ett helstryp en kedja, som skulle ta mer när han drar. Jag förklarade att han brukar inte alls vara såhära, och att jag inte använder kopplet lixom i det syftet eller försöker iallafall. Sen så sa hon att de kan vara enklare att bara koppla loss ett koppel från halsband istället för att dra av hela grejen (vi har ett retriverkoppel.) Skulle vilja pröva ett innan ja köper, är inte så säker på att de är våran grej nämligen.....men men man vet ju inte förrän man har provat.
Sen frågade hon om vi körde jakt med Disse, jag sa att vi har väl börjat lite smått. Kampar ni med honom. Ja det gör vi sa jag.....BRA då är ni välkomna på kurs !! Haha de är verkligen kampandets vara och ikke vara i hundvärlden.
Nåja slut om detta jag ska fundera så får vi se.

Fick hem min supersnygga vattenkokare, fast jag ahr döpt om den till The´kokare för det är ju det den ska användas till. Den funkar då fint....efter ett mindre nära-döden-för-Jenny-försök.
Hann med stan med mamma oxå. Vi tog en fika och mös lite på Ekbergs. Jag hittade en snygg sak :0) på Gina som ja funderar på om ja ska smita in i morogn efter jobbet och inhandla.
Nä nu ska jag gå och lägga mig, börjar tidigt i morgon.....måste bara hitta min telefon som lyckats försvinna.....hm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback