2008-09-30 | 18:43:21

Hundsnack.

Jobbet gick bra, även om de var TUNGT att stiga upp vid fem. Plocklaget var grym och vi var klara i god tid.
Myste med sambon innan han skulle och jobba, såklart somnade jag och sov alldeles för länge. Inte bra, jag hade tänkt dammtorka hela läggan.
Ut med hunden har jag då hunnit vara. Vi körde lite lydnad på fotbollsplanen, han va rgrym, taggad och allt. Läggande under gån, *pang* så låg han !! Underbart !! Fortfarande är det v.svängarna som är svårast för oss, han tappar kontakten, vänder ju men ändå. Tränas mera på. Nu kanske vi kan ta upp lydnaden igen, han verkar vara mer sugen nu. Körde några inkallningar och några ställande. Så kul att jobba med honom idag. Dock så orkar han inte alltför länge så vi måste träna på det, för kondisen har han minsann.
Sen fick han springa lös en massa, körde några inkallningar med pipa. Först fick han för sig att han kunde ignorera den, men kom lixom på sig att nä de går ju faktiskt inte !! Tack o lov för det. Han är lite i en test period nu känner jag, den är inte farlig och jag hoppas att den stannar där den är. Han leker lite små tuff också när vi träffar andra hundar, men det gick snabbt över idag och han blev kontaktsökande vid varje hundträff istället !! Hur bra är inte det.
Körde en sak som de sa på valpkursen igår, passitiviet mitt i aktivitet. Mitt under prommisen satte jag mig på en bänk och han fick ligga stilla. Det gick bra, tog inte så länge så la han suckande ner huvudet och slappnade av. Ska köra mer sånt.
Däremot har han börjar pipa !! Inte bra, igår när de hade genomgång så började han pipa, inte bra för ev. kommande prov så det måste ja försöka att de inte blir befäst !!
Oj nu blev det mkt hund, men de får ni stå ut med minsann. Ska försöka lägga spår både tors och fre, ev i morgon bara för att kolla av tempo och hur mkt hormoner han verkligen har i kroppen.

Snart ska ja ta mig en prommis till Coop för att skicka lite saker. Innan dess ska jag nog se Gossip Girl och dricka the´. Ont i halsen har kommit tillbaka rejält och kroppen känns inte helt fräsch. Ingen förkylning igen tack !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback