2009-04-21 | 14:44:57

Hunderi är bra för själen.

Kände mig inte så laddad för en långis, så jag tänkte att de får bli hjärnan som motioneras idag. Lika viktigt och inte viktigare !!
Vi gick först en sväng mot badhusparken för att de skulle få rasta av sig. Där hade de kommit fram sand och Diesel fick världens dampryck, runt runt runt. Eskil han tittade förvånat på innan han kom på att han kunde ju oxå springa runt runt runt !! =0)

Jag försökte ha en plan i huvudet hur ja skulle träna. Lite lydnad och lite utställning. Sen insåg jag att de var dumt. Diesel går ju fot sen när jag ska springa med honom. Note to myselfe.
Tog med mig Ms hembakade hundgodis som är sjukt poppis hos båda mina.

Diesel och jag hittade rätt direkt. Jag busade upp honom ordentligt innan och då funkade det så bra så bra. Han var sådära taggad som han bara varit inne tidigare. Tappar lite efter ett tag, men det kändes ändå super att kunna få honom så utomhus igen. Vi körde ff som på tävling för att kolla koncentrationen, den höll nästan hela vägen hela tiden !! Matte glad och hunden glad.
Som sagt dumt att sedan köra utställning, men han stod då bra iallafall. Springer fortfarande ifrån mig vilket att de ser inte så snyggt ut. Hjälp någon !!

Eskil och jag hittade oxå varandra idag. Körde lite från lydnadsettan. Så bra har de aldrig gått. Kanske inte tior hela vägen som med Therese (jag tror det är därför ja har ångest, för jag vet ju att han har spickat en lydnadsetta !!) men ändå godkänt.
Sedan körde ja lite utställning även där.Lite svårt att veta hur de har gjort tidigare, men vi försökte stå lite fritt. Viftade på svansen ibland iallafall. Men om jag petade på honom stod han klockers. Bra med glasdörrar ibland. ;0)
Sen så busade vi en del åsså, inte att glömma.

Så nu har mitt humör stigit i graderna. Tänk vad lite hunderi kan göra för själen. Och tänk om man bara tog sig ner en kvart varje dag vad träningen skulle gå framåt.
Nu sover de båda två, det är både jobbigt att arbeta men också att ligga passiv.

Känner nästan för en runda på stan så bra har humöret blivit. Kanske ska ringa mamma Mu och kolla om hon är hemma idag. Skulle behöva på Djurmag. too kanske blir det en cykeltur. Jag är lite sugen på att dra fram rollerbladsen, men de känns lite väl grusigt ännu.

Åhå vad ja är nöjd med mina hundar idag !! Och faktiskt med mig själv !!
=0)

Kommentarer
Emma skrev:

DU fortsätter att inspirera ! :) Jag har kommit in i ett hundträningssug utan dess like, och läser allt jag kommer över. Men självklart kommer det nedgångar och då är det fantastiskt med blogginlägg som dina ! Härligt nu när våren åxå är här och snön smälter i en rasande fart. Ha en bra dag ! Kramis

2009-04-23 | 09:15:04
URL: http://emmae.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback