2009-08-28 | 18:15:05

Årets kyrkoval.

Jag fick hem min röstsedel till kyrkovalet idag.
Ärligt talat har jag ingen aning om vad det innebär. Ska vi rösta om vem som ska stå och vara präst, eller på ett parti. Och då är ju min fråga, driver de olika partierna kyrkan på olika sätt eller vad ??!!

*läser*

Nä så är det inte, man ska tydligen rösta på olika nomineringsgrupper. Listan över dessa finns på www.svenskakyrkan.se/kyrkoval.
Kändes lite besvärligt, men samtidigt är jag så inpräntad på att man ska rösta nu när vi har den underbara rättigheten i vårat land. Speciellt vi kvinnor som inte haft våran rösträtt så länge.

Så vad säger ni, kommer ni att rösta i kommande kyrkoval ??


Kommentarer
Ulla skrev:

Nääääääääääääää. Varken jag eller Bert kommer att rösta.

Kul att du bloggar igen. Det är så roligt läsa vad du skriver :)



Trevlig helg

2009-08-28 | 18:23:22
URL: http://www.gottigottas.com
Ingela skrev:

Min röstsedel hamnade i Hugins käftar och liknar numera pappersströ till burar eller liknande. Så min röst lär utebli.

2009-08-28 | 20:37:39
T skrev:

Jo jag tänker lite som dig angående rösträtt. Jag tänker banne mig utnyttja den rätten för det finns så många länder där demokratin inte fungerar.

Däremot har jag fantastiskt dålig koll på kyrkovalet. Jag får väl kryssa mitt parti och lita på att dom har bra kandidater helt enkelt!

2009-08-28 | 20:51:29
URL: http://theressorvag.blogg.se/
Maria, Freja & Greta skrev:

Nej, nej nej. Inte kommer vi att rösta.... Precis som dig funderade jag "VAD/VEM ska vi rösta på" ;-)



Ha en Trevlig Helg!



PS: Är liiite avundsjuk på din Bayswater.....Om än den är liten så.... ;-)

2009-08-28 | 20:51:55
URL: http://web.telia.com/~u86709116/
Fia skrev:

Klart man ska rösta, om inte annat för att främlingsfientliga partier satsar hårt på kyrkovalet just för att så få röstar och de får en STOR andel mandat, så palla dig ivåg och rösta!!!!

2009-08-29 | 12:29:59
URL: http://fiasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback