2009-07-13 | 16:41:11

En saknad.

Jag är otroligt rastlös av mig. Svårt för att vänta på att saker och ting ska hända.
Undrar om jag alltid har varit såhära ??
När jag var liten så följde jag ofta med min pappa och fiskade. Helgerna då mamma jobbade tog vi husvagnen och åkte iväg. Pappa har berättat och jag har sett filmer där jag pysslar och filosoferar i TIMMAR. Jag kokade soppa på en spik och valde nogrannt ut allt som skulle vara i den. Jag kunde leka med fisken som pappa hade dragit upp, byta ut ögonen till lingon osv. Jag kunde hoppa bland stenarna utan att ha ett mål. Jag kunde sitta med ett spö i handen hur länge som helst.
Jag undrar när allt förändrades ??
Nu är jag hopplös. Kommer jag på en sak vill jag att den ska ske NU, NU.
Enda gången jag egentligen kan sitta stilla nuförtiden är om jag läser en riktigt bra bok. Är boken bara ok så kliver jag upp för att koka T, kolla datorn, pyssla med hundarna osv.
Jag saknat lugnet som fanns, jag saknar den stilla känslan. Jag saknar helt enkelt att kunna göra ingenting i timmar.
Det är det som jag saknar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback