2009-07-09 | 21:45:36

Eskil apporterar !!

For ut med hundarna för att träna lite.
Jobbade upp ett nytt målområde och skickade Diesel på ganska långt avstånd. Det funkade fint, men sedan backade vi en bit till och då hade klantiga jag lagt några dummysar vid ett träd och han såg dem. Sen låg det en ölburk kvar, så han drog åt det hållet några gånger. Jag styrde upp och då gick det bättre. Men han blev ganska så s
blev snabbt trött, kvavt ute. Sen tyckte jag att han blev lite nonchalant, lite som att "hejn kan jag ju redan matte." Fick skärpa upp honom lite, inte så svårt. Bara säga kom igen nu, skärp dig med helt vanlig röst. ;0) Sedan skickades han på låååååånga markeringar emd apportkastaren. Inga tjuvningar denna gången, även om de rycker i varenda muskel han har. Men så länge han sitter stilla så. Full fräs ut var det då, dammet yrde !! =0)
Eskil och jag jobbade med lite lydnadsträning. Lite läggande och ställande under inkallning. Duktig kille där. Han fixade även att hämta in apportkastar dummyn två gånger utan problem. Japp ni läste rätt, herr Eskil apporterade hela vägen idag !! Me happy !!

Nu regnar det utanför mitt fönster, dvs. perfekt väder för att läsa min bok och dricka en massa T.
Tänt ljus i stora delar av lägenheten.
Hoppas på en bra kväll !!


Eskil badar !!

Kommentarer
Anna-Sara skrev:

Hej! Ni är flitiga med träningen ser jag. Testade min apportkastare i förrgår, jädrans vad dummyn åker iväg! Wilda är inte van avståndet än så jag fick hjälpa henne lite i "smyg" så hon skulle hitta den.Måste träna mer.

Nu håller vi tummarna så knogarna vitnar att ögonen är OK! Sedan är det bara att köra;-)

2009-07-10 | 14:54:44
URL: http://www.arcticgolds.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback