2009-07-06 | 14:02:58

Grå måndag.

Så var det en ny vecka, med dagens jobb avklarat så är det nio dagar kvar till semestern. I can´t wait.

Har precis varit ute med hundarna. Körde lite träning med dem båda. Eskil och jag körde lydnad. Gick som på räls, körde lite avståndsdirigeringar och liknande. Även lite med dummy, lungt och sansat var det. Det tar sig där oxå. =0)
Diesel och jag körde höger, vänster och lite "ut". Han har börjat fatta både höger och vänster, sneglar lite i förväg åt det håll han ska för att kolla vart dummyn är. Kan ha underlättat för honom att matte har lärt som använda båda armarna, dvs. höja vänster när han ska till vänster och höger när han ska till höger. Sedan körde vi lite linjetag. Har jobbat upp en målbild här ute på innergården och den körde vi på idag. Han gick rakt ut alla gångerna och jag ökade avståndet betydligt mera än vad jag någonsin gjort. Han började svaja lite när jag skickade honom längre ifrån än vanligt, över grusvägen och så. Då hejade jag bara på honom lite och han fortsatte med rak kurs. =0)
Nöjd med båda hundara, kanske behövde de få lite sommaruppehåll, eller kanske känns det bara så för att mattes samvete ska må lite bättre. ;0)

Snart är det fika på stan med Li. Vi ska dricka T och surra lite.
Sedan var tanken att jag skulle få finfrämmande men det visar sig att min lilla mormor fyller år idag. Så det blir att svänga förbi där och sjunga lite.

Vad gör ni denna gråa måndag ??


Kommentarer
T skrev:

Är ute och galopperar så tårarna sprutar!!!

2009-07-06 | 20:29:03
URL: http://theressorvag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback