2009-07-11 | 21:53:09

Eskil gör det igen !!

Hemma igen efter en lååång dag. Jag är så trött att jag nog skulle kunna somna här framför datorn. =0)
Open Showen började inte förrän klocan två så jag hann med att slava lite innan.
Det har varit en mkt intressant dag. Kul att träffa så mkt goldenfolk och nyttig för mig. Jag har verkligen försökt prata lite med folk och söka lite kontakt. Jag är ju så blyg att jag helst skulle vilja sitta på min lilla stol och inte synas eller höras. Men jag har ändå varit runt och pratat och försökt vara social, det är då ett steg i rätt riktning.
Fick även sitta som sekr. ett tag och det var mkt lärorikt, man får ju veta hur domaren ser på alla hundar och vad hon tittar efter.
Kanske borde jag utbilda mig till ringsekr. ??!!

Fick en del tips också hur jag kanske kan få ner tempot lite i Diesel spårningar. Ska prova så fort jag får chansen.

Skönt att bara kunna sitta och följa med utan att behöva stressa. Samtidigt som man blir sjukt sugen att ställa själv. Det är lite som ett gift det dära. ;0)

Middag inhandlades och vi åkte ut till Munkis en sväng. Jag tog fram dummysarna för att träna lite.
ESKIL APPORTERADE DUMMYS !!
Jag tror jag skickade honom på åtta enkelmarkeringar och han hämtade in alla !!
Jag började att köra med lilleman, han funakade jättebra på de två första skicken, sen kände jag att han blev lite nonchalant, samtidigt som Eskil satt och taggade. Han har ju bara apporterat apportkastar dummyn och kanindummyn helt förr. Men jag tänkte att jag prövar. han skuttade ut, plockade upp och kom in. Visst avlämningarna var väl inte klockrena, ibland släpper han innan jag hinenr få den i handen. Men so what känns de lite som nu. Skickade på en till och de kändes lite som om poletten hade trillat ner.
Nu var även Diesel taggad och jag kunde skicka honom på rätt svåra markeringar och han gick super. Fort ut och fort in.
Lät dem vara ett tag och sen tog jag ut Eskil igen, nu var de lite samma sak. Han sprang rakt ut men vid dummyn stannade han och tittade på mig. Skickade blixtsnabbt ut Diesel, det var allt som behövdes för de andra markeringarna Eskil fick satte han !!
Jag tänkte på att inte köra för många, även om jag hade kunnat stå och kasta där hela kvällen för att jag var så glad !!
Jag visste väl att det bodde en apportör i honom oxå. =0)
Så nöjd med min "stora" kille idag.

Såg just på min mejl att min antagninsbesked hade kommit. Ursch jag vill inte veta, så jag tänker inte läsa det ännu. Jag vill leva lite i ovisshet. Inte behöva tänka på framtiden och alla beslut.
Jag gör helt enkelt som en struts ochn stoppar huvudet i sanden !!


Kommentarer
T skrev:

Men så roligt!!! Äntligen Ekke, han kanske har studerat Disse och liksom kommit på det



Puss gumman

2009-07-12 | 11:40:35
URL: http://theressorvag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback