2009-07-14 | 10:16:58

Vacker himmel, dålig regering.

Vaknar till en knallblå himmel utan ett moln i skikte.
Vetskapen om att jag ska och jobba mest hela dagen känns inte så lockande.
Dock hade jag tänkt dra med hundarna på lite bad först. Stackars Diesel har ju knappt fått bada ngt i sommar, han har ju varit "utställningsfin" mest hela tiden.

Kommer på mig själv med att sitta och vara sur på den nya regeringen. Hade de inte tagit bort att man fick tillgodoräkna sig arbetslivserfarenhet, 0,5 p när man skrev högskoleprovet, så hade jag i princip kommit in på vilken utbildning jag vill. Men nä då, de ska bara härja och förstöra allt.
Och nu ska de plocka bort att man inte får läsa upp ämnen som man redan har läst en gång. Tänk alla stackare som kanske har det lite trassligt just i gymnasiet. Hemma, med sig själv eller liknande. Om de då kommit på fötter några år senare, nej tyvärr du är dömd för alla evighet till dåliga betyg.
*morr*

Nåja så är det, så är det.
Nu ska mina voffs få bada !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback