2009-03-19 | 09:49:26

Djuren är individer, glöm inte det.

Jag tycker Ts senaste inlägg är klockers. Sedan att hon är så söt och anser att det är hennes plikt att se alla hemska saker, det är bara för gulligt.
Själv får jag inte se sånt dära, jag har blivit förbjuden av mina närmsta. Eftersom jag då inte sover, bara ältar, mår super dåligt och gråter i floder. Men det betyder inte att jag inte vet om att det finns. Jag vet, tro mig !!
Jag kan bli lite chockad över det faktum att folk fortfarande blir chockad över saker som att grisarna skållas levande. Hallå det lärde jag mig för ja säker åtta år sedan.
Är människor verkligen så blåögda eller vill vi inte veta sanningen ??
Jag säger inte att alla i hela världen ska bli vegetarianer, jag tror inte alls att det är svaret. Men vi måste börja säga emot, ta ställning och visa världen och djuren att vi bryr oss. Som konsument kan man bli mer medveten. Välja kött /mjölk/ägg osv som är producerat på ett bättre sätt.
Producerat, inte uppfött. För i dagens samhälle är det precis vad det ses som, inte djur utan en del av en stor fabrik. Man ska producera så mkt som möjligt, på så kort tid som möjligt, med ett sådant lågt pris som möjligt med en sådan stor vinst som möjligt.
Självklart glöms det bort att djuren är individer. Det finns helt enkelt inte tid att bry sig om sådant.
Sen som T skriver så kan man öven göra ett val när man köper kläder, täcken osv. Visst de kan vara svårt ibland. Men bara att du tänker och försöker kolla upp, gör att du har tagit ett steg i rätt riktning.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något !!

Pssst kragen på min jacka är FEJK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback