2009-05-13 | 22:05:50

Skotträning.

Minsann blev det inte lite hundträning idag med !!
Pappa, min älskade pappa. Världen bästa pappa, hade fixat så att vi fick låna en startpistol. Så det blev skotträning idag. Vi började lite längre bort och gick närmare och närmare. Inte problem alls. Nu smäller den ju inte alltför högt men ändå. Ska köpa fler skott i morgon och sen ska vi träna lite mera tills vi sitter brevid och ett skott går av.
Skönt att äntligen få skottpröva honom.
Dexter och Maria kom även ut och inga problem där heller.

Sen blev det även lite apportering. Jag körde markeringar med Diesel och det funkade fint. Den sista flög ganska så långt i sidled och han följde den utmärkt med blicken. Körd eäven ett linjetag, som oxå fungerade jätte bra.
Tidigare idag tränade vi på stoppsignal och lite på tecken.

Eskil han har hängt på. Varit ute på en låååång promena med moffa, lite utställningsträning samt lite massage.
Hundarna verkar då gode nöjda så.

Maria var på ett litet besök här ikväll oxå. Alltid trevligt.

Ledig i morgon, sååååå skönt. Känns som om jag har jobbat flera veckor i sträck. Riktigt så farligt har det väl itne varit men. Lönen blir då bra. Skönt för denna månanden ha rjag en känsla av att de kommet gå pengar.

Nu ska jag göra mig klar för natten.
Puss !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback