2009-05-21 | 20:55:24

Sök, sök, sök, sök.

Jag måste bara få berätta. Gick ut med hundarna på en prommis och tog med mig tre dummysar. Tänkte köra enkelmarkeringar på en äng. Prova på en lite ny miljö och där syns de inte så bra.
Körde tre stycken som Diesel fixade galant. Första var han påväg att bromsa lite, jag körde ganska så långa. Men vi töjde på gränsen och sen gick det super. Farten in var väl inte grymmast men hallå de tränade vi inte idag.
Fick störningar i form av en storspov som flög runt och skrek, tack. =0)
Sen så kastade vi en åt Eskil, han plockade inte upp den så jag prövade att skicka ut Diesel. Han gick ganska rakt på men svängde till höger. Jag lyckades få honom åt vänster med tecken, inte så intränat så lite dumt att köra det men men. Sen såg jag att han var i rätt område så jag blåste närsökssignalen. Och det FUNKADE !! Han stoppade ner näsan direkt och fann den.
Matte skrek rakt ut av glädje !!
=0)

Det var så superkul att se att det har klickat. Och att det funkade på så långt avstånd. Åh vad glad jag blev jag nästan ströp min hund när han kom in av glädje.
Moments like this gör att man bli ännu mera taggad att träna. Tänk att för ett år sedan så var han inte alls så intresserad av dummysar, och idag gör han nästan vad som helst för att få bära en.
Underbara lilla hund. ;0)

Eskil han har oxå lärt sig saker. Nu kommer han på pipan när jag blåser. Så nu ska vi jobba med stoppsignal.

Nu blir det att mysa framför en brasa och dricka lite T. I själen mår man ganska så bra !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback