2009-05-23 | 20:11:58

Hunderi hundera.

Sitter och letar efter viltspårstävlingar som går här runtomkring i sommar. Påminner mig om att Fia och Chappe kommer kicka ass i morgon i Ökl. Jag har lyckats förlägga min Apportören och försöker nu hitta ett system på hemsidorna.
Helst av allt skulle jag vilja hinna med att samla ihop tre ettor i Ökl, dvs. ett viltspårchampionat. Jag har dock lite panik för det känns inte som om det finns nog med tävlingar. Men jag är ju lite feberyr, så det kanske inte är så farligt. =0)
Eskil vill jag oxå starta i ett anlagsprov.

Sen är jag sjukt sugen på ett jaktprov. Men jag vet att vi inte alls är mogna för det ännu. Däremot ska jag åka och kolla på några och om det finns behov, höra om jag kan vara funktionär. Jag har insett att jag lär mig mkt att vara med och hjälpa till.
Sen vet jag inte om jag har nerver att ställa upp på ett prov. Jag har ju en tendes till att bli liiiiite nervös ibland. ;0)

Hur som haver så fick hundarna en liten vilodag. Både för att matte behövde det och för att de såg lite slitna ut. Man kan ju inte köra slut på de små liven. Ifjol under semestern så gick ju Diesel ner typ tre-fyra kilo den stackaren, för att vi höll på med så mkt aktiviteter. I år har jag börjat träna seriöst så mkt tidigare och vill inte köra slut på dem innan säsongen ens har börjat. =0)


Jag och Eskil på spåräventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback