2009-10-25 | 16:31:08

Jag vill, jag vill inte.

Jag hade inte tänkt julpynta alls i år, inte julbaka. Självklart köpa lite klappar men inte mera än så.
Jag hade planerat dena julen i mitt hus som aldrig blev mitt.
Nu när katalogerna börjar skicka ut sina julkataloger, Rusta i Luleå har redan plockat fram det mesta av julsakerna, så river det upp allt igen.
Jag vill så gärna pynta, baka så det luktar jul i hela huset. Jag vill så gärna välja ut en gran, pynta den. Hänga upp julstrumpor, lyssna på julmusik.
Jag vill åka till IKEA och handla ljus med juldoft och ljusslingor att hänga upp.
Jag vill så att det gör ont. Men inte här, inte i denna lägenheten, inte på detta viset.
Jag älskar julen, men nu är den bara en påminnelse om allt som gör så ont.

Hm om jag lobotomerar den delen av hjärnan som styr känslorna kanske. Tror jag har en korkskruv hemma !!

Kommentarer
kristine skrev:

Du som har så himla fin lägenhet!

2009-10-25 | 18:51:18
carolina skrev:

jag älskar julen, och har faktiskt igna dåliga minnen av denna högtid, än...

jag tycker du ska pynta järnet!!

2009-10-25 | 19:15:31
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Leva livet skrev:

snälla någon, ta dig i kragen och kom igen! Det blev inget hus, so what? Det finns dom som har det betydligt värre, se framåt istället för bakåt!

2009-10-25 | 20:12:01
Anneli skrev:

Fast jag förstår din sorg kring huset. Usch vad jag förstår. När jag förälskade mig i huset (som jag fortarande inte lyckats släppa och det är 1,5 år sedan nu) visste jag att här ska vi bo. Men så blev det ju inte av olika anledningar (främste för att Ante var tveksam för länge och när vi väl bestämde oss för ett JAAAA var det försent...). Jag kunde se mig själv i köket baka lussekatter och elda i kakelugnen. Det var det perfekta huset! Jag hoppas hoppas hoppas att ett lika bra dyker upp snart. Både för dig och för mig ;) Hoppas också att du hittar lusten att julpynta ändå.



Kramar

2009-10-27 | 20:25:12
URL: http://annelip.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback