2010-08-31 | 20:09:25

Plugghästen.

Tänk vad mkt annat man kan komma på att göra istället för att plugga. Jag har hunnit med att göra stan osäker, hämta sambon, vara förbi mor och far, storhandla och äta middag.
Till mitt försvar har jag faktiskt skrivit upp alla muskler, ursprung, fäste och funktion.
Tänk att jag kunde allt för bara ett år sedan, vart har det försvunnit ??

Ska läsa en stund ikväll och i morgon såklart. The Mentalist börjar om ikväll, sambons favvo och jag lär väl titta också.

Trapezius:
Ursprung: Nackbenet och taggutskott på hals- och bröstkotorna. Fäste: Scapula och Clavicula. Funktion: Röra skulderbladet, föra armen över huvudet osv.

Latissimus Dorsi:
Ursprung: Brett område på ryggen. Fäste: Humerus. Funktion: Drar armen bakåt, nedåt. Extention.

Bara så ni vet !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback