2010-01-19 | 14:29:22

Hundåret 2009.

Jag tittade igenom bloggen, och vad jag hade för mål för 2009. Jag satte upp mål både för mig själv och för hunderiet.
Här kommer mina mål som jag hade för 2009, när det gällde hundarna.

Med voffs:
* Disse ska startas i öppenklass viltspår. Målet är att starta några gånger och återminstone få MINST en 1:a. Sedan gärna ett Hp.
* Ställa ut i vår och sommar om han är i päls och kondition. Jag måste komma tillbaka till utställningsringen och tycka det är roligt igen. Självklart vill vi ju ha Ck och Cert !!
* Träna mera jakt. Åka till Pålkem och lära mig mera. Mera vattenträning och stadga. Utvecka dirigeringen och visselpipan.
* Lydnadsmässigt måste vi hitta tillbaka till när det var roligt. Starta i Lkl 1 känns lite vl långt bort. Men vem vet under kan ju ske !!
* Eskil ska vi börja köra viltspår med. Och förhoppningarna är att kunna starta i ett anlagsprov till hösten.
* Vi ska lära känna varandra mera. Hitta varandras knappar.
* Köra mer med apporteringen, för jag vet att han kan !!
* Sedan ska vi mysa en massa, för det vet jag att Ekke tycker om.
Men framförallt så ska vi ha roligt ihop. vi ska bada, åka skidor, busa, mysa och vara den flock som vi nu har blivit !!


Det har väl gått bättre än jag någonsin hoppats på.
* Diesel startades i Ökl i viltspår, med inte bara En etta, utan det blev visst ett helt championat !!
* Han ställdes hyfsat flitigt våren och sommaren. Vi fick Ck ett flertal gånger och tillslut ett Cert !!
* Vi åkte till Pålkem, lärde oss massor och blev verkligen taggad. Jag fick bevis på att han håller ihop och tycker det är roligt. Sen tog viltspårsträningen och livet över lite, vi tränade inte lika mkt som jag hade hoppats på. Visselpipan har gått massor framåt och dirigeringen likaså.
* Lydnad, javisst. Men den är lite mera vardags- och jaktinriktad. Jag tror inte vi kommer starta Lp 1 någonsin. Matte tycker inte att det är så roligt.
* Eskil tränade vi viltspår med. Tyvärr hann vi inte med att starta i ett anlagsklass.
* Vi har nog lärt känna varandra riktigt bra. Även om man aldrig kanske blir fullärd på sin hund. Men jag evt hur han funkar, och han har lärt sig hur jag funkar.
* Apporteringen har vi kört ganska hårt på. Och nu apporterar han i nio fall av tio. Den tionde gången blir han lite väl glad och kommer tillbaka skuttandes utan dummyn. Men han har utvecklats massor.
* Vi har myst hur mkt som helst, det vill jag lova !!

Vi har haft roligt ihop förra året. Vi har badat, cyklat, åkt skidor. Vi har busat, sovit ihop och kramats en hel del. Flocken har blivit starkare och vi fortsätter växa tillsammans.

Roligt att se tillbaka på alla mål jag hade, och faktiskt inse att jag lyckades med nästan vart enda ett !! Förutom den dära dumma tävlingslydnanden då, men det kan jag leva med.
Det har varit ett fantastiskt hundår och jag har lärt mig så mycket om mig själv, mina hundar och självklart om hundträningen.


Cert.


Bad.



Söta Eskil.


Viltspårs-champion !!


Eskil apporterar !!


Pålkem.



Vi har myst.








Och varit allmänt galna.

Jag har inte satt upp några mål för 2010 ännu. Jag vill ha lite mera koll på hur kurserna i skolan ser ut och så. Men vi blickar ändå framåt mot 2010 säsong och hoppas att den blir minst lika rolig som 2009-års.


Kommentarer
Jeanette Lindvall - FOTOBLOGGEN skrev:

å så fina bilder :)

sussa gott

kram

2010-01-20 | 03:20:49
URL: http://www.sunstreet21.devote.se
Ulla skrev:

Vad roligt läsa din resumé. Ni har varit så duktiga och hunnit med både det ena och det andra.

Som grädde på moset ett championat.

Vi ses säkert under 2010.

2010-01-21 | 19:59:13
URL: http://www.gottigottas.com
Ella & Puma skrev:

Åh vad skoj att läsa hur 2009 gått för er, vilka mål ni haft & att ni klarat allt :)



Hör & häpna men ett av mina mål 2010 är att gå ett anlagsprov & förhoppninsvis öppenklass viltspår, det är ju ruggigt roligt för både mig & Puma :)

2011-01-16 | 19:37:35
URL: http://ellapuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback