2010-01-03 | 20:13:21

Diesel, inte som alla andra.

Hörnu på go vänner så ska jag för er berätta vad en liten Diesel gjorde, en dag som kallas nyårsafton.

Även om båda kilalrna är skottsäkra så vill jag gärna ha dem inomhus när det avfyras raketer. För det finns jakthundar som är skottfasta som mår väldigt dåligt under tex nyår. Det är inte riktigt samma sak. Hur som haver tycker jag det är lite onödigt om de skulle bli rädda.
Så sagt och gjort. Vid tolvslaget så stängdes de in och vi gick ut på balkongen för att se alla raketer.
Jag kom på att jag ville ta lite kort så jag sprang in igen, och hundarna hann smita ut. När jag sedan ska ha in dem igen så går Eskil in utan problem, men Diesel vägrade, jag försökte med det mesta men det hela slutade med att han lade sig upp och ner. så jag tänkte är det värt att stå och bråka på honom och kanske på så sätt få honom att koppla ihop raketer med en arg matte, svaret blev nej. Så vi lämnade dörren öppen ifall han skulle vilja gå in.
Han satt dock där hela tiden, som tjuren Ferdinan och tittade på rakterna. Inte det minsta orolig, eller stressad. Bara väldigt glad. Han såg nästan lite löjligt lycklig, nästan lite trollbunden ut. Mitt söta, lilla knäppa monster.

Detta är dock inte den enda raktethistorien som Diesel finns med i.
På juldagen var jag ute med dem och vi lekte i snön, helt plötsligt så var det någon som smällde en del raketer bara några meter ifrån oss, man såg inte folket med raketen. Diesel satte fart, jag såg på honom att det var "hämta dummy" fart. Jag fick stopp på honom direkt, men han satte sig med "pek-näsan" åt det håller som dummyn, om den funnits förmodligen skulle ha landat. Han kom motvilligt när jag kallade in honom.


















Inte riktigt som alla andra, men söt är han ändå !!


Kommentarer
Camilla & DeNiro skrev:

Hahaha, gullevän! Ja, det är inte lätt att förstå hur dom tänker dom små liven, men att dom gör en lycklig med alla sina tokigheter det är då en riktig sanning.

2010-01-04 | 01:09:32
URL: http://camillan.bloggagratis.se
Anna-Sara skrev:

Vilken underbar historia! Kunde se honom framför mig, där han satt och beundrade raketerna. Ibland vet dom vad dom vill, de fyrbenta!

2010-01-04 | 06:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback