2010-07-09 | 21:16:40

I´m alive !!

Jag lever och mår.
Tiden har den sista månade bara sprungit iväg. Jag har jobbat en hel del och den tid som jag inte jobbat har jag försökt lära mig att ta det lite lugnt. Varit med min kära sambo, kvalitetstid, läst böcker, suttit på balkongen, tagit en fika med kära vänner nere på stan, promenader med hundarna, ja helt enkelt försökt ta det lite piano.
Jag stressar lätt upp mig över att tiden går så fort, att dagar försvinner utan att jag hinner fylla dem med det jag vill. Min semester har inte ens börjat ännu och det känns som om den redan är slut.
Därför har jag inte uppdaterat bloggen på ett tag, jag vill inte slösa dyrbar sommartid framför datorn.
Sen så hittar jag inte kabel till kameran, ovanligt va ??!! Massor med bilder att visa er.
Men här kommer lite snabbt vad som har hänt den senaste tiden.

Ett stort tack till alla som grattat mig, båda här och på Facebook.
Midsommar spenderades i största lugn och ro. Kanske lite för lugn för min smak. Men det funkade.
Helgen som var så var det kyrkmarknad, vi åt varma munkar och köpte glödkaka.
Båda helgerna gick i en rasande fart och nu jobbar jag två helger på rad.

Stockholmsresan med Tommy och Elin är bokad, och den ser jag verkligen fram emot. När killarna går på konsert hoppas jag att jag och Elin hamnar på någon uteservering med ett glas vin i handen.
Det planeras en liten husvagnssemester med mor och far. Inget stort, bara några dagar. Jag älskar husvagssemestrar !! Vart vi ska åka vet vi dock inte ännu, tips ??!!

Mera elände, mormor har en knöl i magen som måste kollas upp.
Tar det aldrig slut ??!!

Diesel och Eskil parade ju varsin tik för snart tre veckor sedan, det ser positivit ut !!

Åtta arbetsdagar kvar till semestern.

Svårt att hitta vettig vegetarisk mat i denna staden. Jag och sambon tänkte äta ute förra lördagen, fanns i princip ingenting utan en bakad potatis. Det kan jag göra hemma.

Jag har hållt mig ifrån alla reor på stan och inte handlat kläder på bra länge. *stolt*.

Men som sagt, jag försöker verkligen ta det lugnt. Andas, hitta rytmen. Inte vara så stressad över att tiden går, njuta av det som livet ger. Inte planera allt, utan kanske ta dagen lite som den kommer. Inte vara på språng jämt, läsa böcker och umgås med de mina.

Hoppas ni får en skön och varm sommar !!


Kommentarer
AnnaPanna skrev:

Det där låter lite som det har varit för oss också! Man måste lära sig ta det lugnt ibland också! Leva livet bara... Jo partyt är på måndag och har du nån mer som vill komma äre bara att släpa med dig dom! 18.30 var det, ses då! :D

2010-07-10 | 00:50:52
URL: http://levalivet-ipite.blogspot.com/
Jennie skrev:

Har saknat dig, om du bara har 8 dar kvar till semester så börjar jag jobba om 8 dar alltså shit.

alltid mysigt med husvagnssemester vi ska då till Byske annars är det alltid lugnt och skönt på Borgarudden inte så långt dock. Kram

2010-07-10 | 07:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback