2010-07-25 | 19:30:55

Kardemummascones och blåbärssylt.

Jag gjorde Leilas Kardemummascones till brunchen. (låter finare än att frukosten blev sen och höll på till klockan två.) Underbart goda, helt klart de godaste scones jag ätit.
Dock är ju inte scones så praktiska till  om man ska ha en lång frukost kan jag tycka, för sconesen vill man ju äta direkt när de är varma och alldeles rykande. Detta passar ju inte riktigt ihop med att sitta framför TVn och äta länge.
Så scones kanske är bättre som kvällsfika, eller en eftermiddagsfika.

Har även kokat blåbärssylt, även den blev mkt god- provade att sätta på scones som blev över, MUMS. Och med syltsocker är det ju hur enkelt som helst. Bär, syltsocker och ev. lite vatten. Låt koka, och sedan klart !!

Det har regnat hela dagen och vi har inte gjort alltför många knop förutom att äta scones och göra sylt, haha. Men det kan väl vara bra med sådana dagar också. Dock blir man ganska så slö och trött. Bara korta promenander med hundarna för att de ska få kissa och man själv ska få sig lite luft.
Kvällen fortsätter väl i ungefär samma anda. Ska försöka mig på att styckefrysa lite blåbär så man kan ta fram till smoothisar, varm mjölk och liknande under kalla vintermånader. Vi plockade en hel del, och ska snart iväg och plocka mera. Muffins, smulpaj och kanske lite mera sylt ska göras.

Tips på bakverk med blåbär mottages fortfarande !!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback