2010-07-15 | 10:43:15

Sommarstaden.

Igår var det tryckande varmt, ni vet sådära att det knappt finns någon luft att andas. Idag är det varmt, men fläktar mer och luften känns bättre.
Jag har hunnit med att sitta på balkongen och njuta av en god frukost och tidningen. Även en kortare prommis med hundarna.
Vi gick genom stan, Piteå börjar äntligen kännas som den sommarstad den tydligen ska vara. Morgonöppna cafeér, folk som äter frukost ute, liv och rörelse på gatorna, fulla parkbänkar.
PÅ kvällsprommisen igår var hela staden full av liv, uteserveringarna var fulla och jag tror att om något café mer än Nodo beslöt sig för att ha kvällsöppet, skulle detta lätt fyllas också.


På en av uteserveringarna ifjol.

Vi ska gå ner och låta hundarna bada lite. Jobbar eftermiddag både jag och sambon. Skönt att hinna träffas lite.
Dock kommer rastlösheten snabbt krypande, och jag ska ju ändå jobba senare idag. Känner mig "onyttig" som bara sitter på balkongen i solen. Jag försöker andas, försöker hitta harmonin. Hur ska de bli under semestern, ska jag inte kunna ta det lugnt.
Många tankar som flyger och far, och jag önskar bara att jag hade fler svar.

Ha en underbar dag alla där ute
!!

Kommentarer
Ida We skrev:

Men åh ja, skulle också bara kunna leva på bröd! Fast jag äter alltid med smör som enda pålägg ;P

2010-07-15 | 23:19:51
URL: http://idawe.blogg.se/
sara skrev:

svar: ja faktiskt. fast jag blir rastlös så fort. men man kan ju alltid testa! :)

2010-07-16 | 10:21:39
URL: http://smuls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback