2010-03-06 | 15:58:28

Blåbärsmuffins med crumble.

Det var så himla trevligt att träffa kusin och Elin. Självklart Ramus också, han är ju lixom grädden på moset.
Vi satt och fikade och pratade och mös på, så pass att jag glömde fota !! ;0).
Vi pratade om London, jag hoppas verkligen att de kanske blir av. I augusti skulle jag vilja åka. Ska höra mer med dem sen.

Sen jag kom hem har jag stått vid spisen. Ska ju åka till Li i Rosvik ikväll, och jag kände att jag ville ha ngt gott med med. Det blev lite spännande eftersom hennes yngsta är mjölkproteinallergiker.
Jag ville göra muffins (min favorit bland alla bakverk.) men vad skulle jag ha i ?? Lemon curd och hallon tänkte jag, nämen se det är mjölk i lemon curden. Mjölkchoklad funkar inte heller.
Samtidigt så var det ganska så roligt med en utmaning, men lite läskigt också man vill ju inte göra den lilla killen sjuk. Jag har då dubbelkollat alla saker som är i muffinsarna nu så, kanske tom trekollat allt.

Det blev iallafall blåbärsmuffins med crumble från Leilas A piece of cake. Fast jag hade även hallon i mina.




Mjölkfritt margarin.


Havredryck. Som jag tror kan göra sig riktigt bra i smaken tillsammans med havregrynen i crumblen.


Äkta vaniljpulver- inga tillsatser här !!






In i ugnen med er !!


Såhära ser Leilas ut. Hur mina ser ut kanske ni får se. Beror lite på resultatet !!

Kommentarer
Tova skrev:

Åh, de verkar superljuvliga! Älskar ju allt sånt där crumble- och smuldegs-aktigt. ;)

Skön blogg förresten!

2010-03-06 | 22:28:02
URL: http://metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback