2010-03-26 | 10:24:31

Drömmar-en färskvara.

Ingen sol idag. Men det är hyfsat varmt ute iallafall. Igår snöande det en del, det behöver det verkligen inte göra. Snökarmarna hemma hos mor och far är enorma. Kan inte komma ihåg en vinter på lääääänge då vi har haft så hära mkt snö.

Idag ska jag kila ner en sväng på stan. Behöver inhandla lite småsaker som sminkborttagning och tandkräm.
Men nu kommer jag på en sak, får man ta sånt som handbagage eller ??!!
Alla dessa regler, jag förstår varför de finns, men ibland känns de lite tjorvigt. Måste kolla upp det dära.
Sen har jag lagt av en skjorta på Gina. Charlotte var så söta och påminde mig om att vi fick studiebidraget igår, yeay, lite mera pengar att göra av med i Stockholm. Fast jag hinner nog inte alltför mycket där på söndag. Sen så ska jag ju spara pengar också.

I boken jag fick av Jessica igår, står det om att ta tag i sina drömmar, inte vänta till morgondagen. Att drömmar är färskvaror. Man glömmer dem lätt om man inte tar tag i dem. Att man ska inte gå och vänta på rätt tillfälle, för det finns oftast inget sådant.
Så jag tänker förverkliga en dröm redan i sommar. Jag ska åka till London. Sen så ska jag göra klart skolan, och sen får vi se, finns drömmarna om att flytta till en storstad kvar, då ska jag göra det !!
Detta har jag nu lovat mig själv, skrivit ned på papper (det är svårare att ignorera saker när man skrivit ned dem. De är lixom mer real då.)

Det känns riktigt bra, att börja morgonen med beslut som gör en glad i själen.
Pröva du med, behöver inte vara något stort. Bara något så enkelt som att ikväll ska du unna dig att slöa i soffan en stund, idag ska du ta en kortare promenad, idag ska du köpa dig den dära tröja du länge tittat på, idag ska du sätta dig själv först.
Idag ska du ta tag i någon av dina drömmar.

God morgon !!


Detta stod på min T-påse idag.

Kommentarer
Ellie<3 skrev:

underbar bild!

2010-03-26 | 12:34:08
URL: http://fluffiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback