2010-05-10 | 12:34:12

Förbannad så ini *piiiiiiiiiiiiiiiiiiip*.

Just nu är jag så upprörd att jag knappt vet vad jag heter !!
Jag har skrivit om det förr, och kommer säkert måste skriva om det igen.....tyvärr.
Alla dessa småhundsägare utan det minsta pli på sina hundar.

Jag har under ett flertal promenader den senaste tiden blivit "attackerad" av småhundar som skäller, gör utfall och beter sig som små monster. Jag har full koll på mina två egna och bli rent ut sagt förbannad när man ska passera och ägaren till den lilla hunden inte gör ett skit.

Idag hände det två gånger.
Nyss så skulle vi gå förbi tre tibbar och de förde ett hemskt liv, skällde slet sig mot mina. Eskil skällde faktiskt till tillslut och det var nästan så jag ville berömma honom, nästan ville släppa fram honom till de små skitarna. Ni skulle ha sett blickarna jag fick när han gruffade till !!
Och här har deras små skitar stått och fört ett väldans liv och uppfört sig som små svin.
Vad händer om småhundsägaren tappar sin hund, eller att äckel rullkopplet inte hackar fast, och hunden kommer fram till mina ??!!

Vems fel tror ni det skulle bli.

Min kära far var ute och gick för någon dag sedan. Helt plötsligt kommer det upp en liten hund på vägen som börjar skälla och följa efter. Pappa fortsätter bara att gå, då sitter hunden plötsligt i pappas byxa !!
Och ägaren står på gården och ropar försiktigt att "kom hem nu".
Fatta om det hade varit en mellanstor till stor hund. Det hade varit en polisanmälan DIREKT. Hade jag varit pappa hade jag anmält, men men.

Bara för att man har en liten hund så får den faktiskt inte bete sig hur som helst. Man måste uppfostra den och vara konsekvent. Visst är det lätt att stå med ett koppel och bara hålla fast, för de är ju oftast inte så starka de små skitarna. Men en dag kommer det hända en olycka och det vill nog igen.

Har god lust att skriva en insändare till lokaltidningen, för det har tidigare varit stora skriverier om större hundar som beter sig illa.

Jag har god lust att låta Eskil smaka på en nästa gång vi är ute.



Kommentarer
Anna skrev:

Jag som är lite smått hundrädd (mycket för de jag inte känner!) tycker lätt du ska skriva till tidningen! Skällande hundar och hundar som kommer springande (spelar ingen roll om den är glad) är sjukt jobbigt när man är rädd! Man ser ju ofta redan på en bra bits avstånd om ägaren verkar ha pli på hunden och har man inte det vill man snabbt som ögat hitta en annan väg..!

2010-05-10 | 15:39:29
Linda skrev:

Mycket bra skrivet, håller med dig om allt. Ibland känner man att dessa småhundsägare nästa provocerar en och ens hund. De vill att våra hundar ska göra någonting så de få bjäbba som sin lilla hund.

Någon gång kommer en lite hund ha provocera oss för sista gången.

2010-05-10 | 23:04:57
URL: http://frklinda.wordpress.com
Mika skrev:

Vad gulligt med påskägget i munnen. Jag älskar sådana hundar, min granne har en och den är världens snällaste.

2010-05-11 | 17:43:54
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback