2010-05-14 | 11:06:58

Klämfredag.

Uppe tidigt idag med, somnade som en stock igår, skulle hjälpa pappa att köra ris på tippen. Alltid skönt när man kan göra ngt för att hjälpa sina föräldrar tycker jag, oftast så är det ju de som hjälper mig.
Pappa och jag är ett grymt team, har alltid varit, iallafall när vi drar åt samma håll. Sen så är pappa alltid så smart att innan han lägger upp skräpet på släpet så lägger han en presenning under. Så sen när man ska av med allt är det bara att dra i den och vips är man klar.
Varje år är det samma visa, alla runt omkring oss står med plastsäckar fyllda med löv som de knyter upp, häller ut osv. Eller så står de och kastar av ris, pinne för pinne.

Behöver jag säga att pappa och jag alltid är klara först av alla ??!!

Lite dumt det hära med att börja baka eget mjukbröd. Gick ner för att handla till frukosten idag, och ingenting såg gott ut alls. Hade inte tänkt baka idag, men nu har jag Hönökaka på G. Borde kanske börja göra större satser så frysen blir fylld för ett tag.

Annars ser det ut att bli en lugn dag. Ute är det grått och dimmigt och det ryktas om åska !! Det hoppas vi verkligen inte.
Kanske en sväng på stan, kolla på löpardojor eftersom lönen blev faktiskt riktigt bra.

Nu ska jag läsa lite bloggar och dricka lite KanelT.

Är du ledig denna klämfredagen ??!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback