2010-10-27 | 16:09:26

Gnäll och gnet.

Frånvaron idag beror på att jag är lite smått irriterad på de som håller i min utbildning just nu. Ingenting verkar stämma, det ändras i studiehandledningen hit och dit, lektioner flyttas, försvinner, kommer till. Uppgifter byts ut, görs om och helt plötsligt kommer det nya.

I måndags fick vi efter många om och men vet att vi skulle vara på Samhall idag, mindfulness. Vad vi egentligen skulle göra där hade vi alla olika troenden om. Jag tyckte jag hade hört att vi skulle dit och få grupper som vi skulle jobba med, andra trodde att vi bara dit en sväng, ha en liten snabb genomgång av mindfulness. Vi vissste inte hur många som skulle komma, egentligen ingenting visste vi.
Vi kom dit, 12-15 pers. väntade på att vi skulle ha föreläsning typ för dem.
Hm, tja alltså......vi körde iallafall en övning som kallas Russinövningen, man ska se på ett russin med helt nya ögon. För att lära sig slå av autopiloten och vara här och nu.
Jag tror inte alls att det var vad de hade väntat sig. De flesta var ganska så ointresserad, ditskickade. Det visade sig iallalfall att vi tydligen ska vara där fem gånger och leda dem i mindfulness.
Eh, jaha ??!!

Ingen vet någonting och ingen på Samhall visste något mer heller. Känns inte så kul att komma dit i princip som ett blankt papper. Man vill ju göra ett gott intryck, och visa upp sig. Att man sen inte kan svara på om man kommer tillbaka, när man kommer tillbaka och vad som ska göras då......känns skit rent ut sagt.

Inte första saken som inträffat denna hösttermin, och jag måste ärligt talat säga att man tappar inspirationen till att plugga.

Så, nu har jag fått gnälla av mig lite !!






Kakan igår var helt SJUKT god, bland det bästa med saffran jag smakat i hela mitt liv. Jag hade dock en dålig form. Men mums, kladdigt, saffrigt och gott !!
Den blir att göra fler gånger nu när det lider mot juuuuuuuuuuuuuuuuuuul.


Kommentarer
Tone skrev:

Det som är läskigast är ju att det är tillåtet. Hur tänker de som bestämmer egentligen. Blä :P

2010-10-27 | 16:20:50
URL: http://tone021.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback