2010-10-13 | 07:51:41

Kylslaget.

God morgon......öh tror jag.
Nu är det verkligen höst, kallt och det pratas om snö. Svårt att klä sig när man inte riktigt vill dra på sig tjockaste vinterjackan och täckisarna ännu, men samtidigt så hatar jag att frysa. Inte lätt att vara liten.

Idag blir det skola, vi ska redovisa våran egen version av ett mentalt-träningsprogram. Vi i min grupp valde att göra ett för lite mindre barn. Barn har ju en förmåga att ganska självmant kunna slappna av och reducera sin stress. Tänk om man kunde bibehålla den förmågan medans man växer upp. Så vi tycker man ska försöka ta vara på deras naturliga sätt och jobba vidare med den. Samt att det för läraren kan vara skönt att få en lugn och skön tillvaro i klassrummet.

En glad nyhet !!
Från och med den 1 januari 2012 är det förbjudet med tjurfäktning i den spanska regionen Katalonien !!
Det tycker jag bör firas rejält.

Ha en skön kylig onsdag !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback