2010-09-14 | 15:54:41

Var din egen bästa vän.

Efter det förra super negativa inlägget blev jag lite less på min själv och min inställning. Så jag fråga mig själv om det var någon annan som kunde fixa mitt humör, än jag själv. Såklart inte.
Jag sa då till mig själv på skarpen, att rycka upp mig och ta tag i situtationen. Sluta gnäll helt enkelt !!
Gick ner på stan, förbi Akademibokhandeln, riktigt fint, köpte mig några färgglada mappar, fick 20 % på mitt nästa köp där och en tygkasse att bära allt i.
Redan där höjdes humöret lite.

Sedan gick jag och satte mig på Waynes, beställde en kopp T med skummad mjölk och gjorde lite skolarbete. I takt med att jag hann med mer och mer, så höjdes humöret ännu mera. Jag satt där en bra stund, pluggade lite, tittade lite på folk, pluggade lite till, filosoferade och mådde gode så gött. Jag fick både en massa skola gjord och kom ut och fick se lite folk.

Hemma igen så har jag läst lite bloggar, tidningen, varit trevlig med mina hundar.

Så vad har vi lärt oss idag då ??
Allt handlar om inställning, inställning och åter inställning. Och i de flesta fallen kan du faktiskt själv göra något åt ditt humör och hur din dag blir. Visst kan det vara skönt ibland att få skylla på allt annat runt omkring, men blir du gladare, mår du bättre utav det ?? Lita på din egen förmåga och var din egen bästa vän. Du kommer vinna mycket i längden på det.
Så sluta sura och gör något du blir glad av !!



Eller kanske var det Ts magiska krafter som fixade humöret ??


Nu ska jag träna lite mindfulness.

Kommentarer
Hemmakatten skrev:

Jag håller med dig här i dina kloka funderingar. Inställning är verkligen allt. Men vissa dagar är vekligen mellandagar där det är svårt att "höja" sig. Men då brukar jag tänka att imorgon blir det bättre. Eller slå till på lite minishopping eller tända ljus och se favoritfilmen, det kan också räcka ganska långt för att förbättra humöret.



Ha en bra dag!

2010-09-15 | 10:53:39
URL: http://hemmakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback