2011-04-04 | 21:27:27

Lite skit gör gott.

Pratade med mamma tidigare idag, och då hörde jag att allt inte var på topp. Hon har ju ganska ont vissa dagar, men tapper som hon alltid är så säger hon ingenting.
Jag beslutade mig för att åka ut dit med lite tulpaner, glass och lotter. Allt för att förska muntra upp henne lite. Hon vann på båda lotterna, bara en sådan sak !! Pappa fick en lite present han med. =).

Såg mamma byter bo där, var ju en kvinna med sju barn från Pite med.
Hm vet inte riktigt vad jag ska säga, visst är det bra att ha snyggt och rent. Och regler måste man ha, speciellt med sju barn......men ändå.
Jag tror inte att det är bra att ha för rent heller. Tillhör dem som tror att man kan bli allergisk om man inte utsätts för lite skit då och då.
Men, men vi är ju alla olika så......säger inte mera, blir nog bäst så. ;).

Nu blir det en kopp Cocomilk och lite skummad mjölk.

Kommentarer
Monica skrev:

Vad gullig du är med dina föräldrar :) Har hon reumatiskt din mamma? Om jag får fråga?



Håller med dig om 7-barnsmamman. Nog är det trevligt att ha rent och snyggt, men hon var ju helt hysterisk kring städningen och som du säger, jag tror också man kan bli allergisk om man inte utsätts för lite damm och dyl. Man får ju inget immunförsvar om det är för rent. Tänk då när man hamnar hos nån som har lite dammigt, så sjuk man borde bli då..

Hon hade ju fått sig en chock om jag bjöd hem henne till mig. Hon hade lätt svimmat då hon sett min vackra matta med vitt hundhår. ;)



Ha det fint!

Kram!

2011-04-04 | 22:07:16
URL: http://moonkan.blogg.se/
jennie skrev:

Jag är också en av dem dom tror att man blir allergisk om man har för rent.Jag är visserligen pedantisk men mer att jag vill ha undanplockat.Dammigt har vi för jämnan :) Bägge familjerna var ju extrema på sitt sätt.Ett mellanting hade varit sunt :)

2011-04-04 | 22:58:38
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Sandra skrev:

Jag gissar att din mamma och pappa skattar sig lyckliga över att du finns där för dem och vice versa =)



Jag såg också mamma byter bo igår... Jag blev helt bestört hur hon uttryckte sig till den andra mamman när hon frågade om hon rökt i närheten av hennes barn. Luktar dem, så kommer jag klippa av dig fingrarna... Men hallå, visst finns det olika sätt att utrycka sig och olika sätt att uppfostra sina barn på men jag blev då förskräckt över hennes uttalande mot den andra mamman.

2011-04-05 | 10:45:18
URL: http://sohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback