2011-08-29 | 11:35:52

Mål för dagen.

Ibland kan jag tycka att det är svårt att hitta motivation till alla vardagens måsten.
Idag är en sådan dag. Solen skiner och jag skulle helst villa tillbringa hela dagen ute med mina golden boys. Men jag vet att jag måste röja lite här hemma, för jag kommer inte hinna med det senare under veckan.

Ett tips som kan hjälpa är att sätta upp lite mål för dagen. Det blir lite mera konkret, du sätter ord på vad du vill göra med dagen och du får lite av en plan. Alla är saker som faktiskt ökar motivationen. Personligen tycker jag om att skriva en lista, älskar listor !! Sen när man får stryka vissa saker, så känner jag mig så grym !! Sätter ingen tid när saker och ting ska vara gjorda, bara att jag ska hinna med dem under dagen. Då får man ta itu med den sak som känns lite rolig och relevant just nu.

*Dammsuga och skura.
*Starta diskmaskinen.
*Tvätta.
*Plocka ur diskmaskinen.
*Ut och träna med pojkarna.
*Dammtorka.
*Vattna mina blomster.
*Gör mig av den förskräckliga möbeln som står i min hall.
*Träna mig själv.
*Allmänt plocka i lägenheten.
*Sortera lite kläder.
*Betala räkningarna.

Det är vad jag har tänkt göra idag. Men först ska jag ta min kopp T och se lite VM.
Ja menar, jag har ju redan bockat av två saker !!


Update: Nämen se hä går ju gode så bra hejna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback