2011-08-30 | 19:28:01

Tänk på varför.

Jag är lite upprörd.
Upprörd över hur folk kan bete sig ibland. Man måste tänkte på VAD man säger, HUR man säger det och VARFÖR man säger det.
Det är inte alltid det bästa att berätta precis vad man tycker och tänker. Man måste faktiskt tänka på hur det kan påverka personen ifråga. Ibland är det faktiskt bäst att helt enkelt hålla snattran.
Varför man säger en sak tycker jag är det viktigaste. Säger man det för att man tror att det kan gynna personen man pratar med, hjälpa denna på något sätt. Eller gör man det för sin egen skull. För att man så gärna vill påpeka det, eller tom att man mår bättre av att göra det.
Nu är det inte jag som drabbats, men jag blir lika irriterad över folks tanklöshet för det. Oftast finns det mer än en sida av "problemet" tänk på det. Och vissa saker kan faktiskt få förödande konsekvenser.

Så tänk på att tala är silver, men tiga är guld !!



Ibland kan det bästa vara att stoppa en stor röd boll i munnen och bara vara tyst.

Kommentarer
Petra skrev:

Tack för dina peppande ord!! :) Och du har rätt. Ibland är det bäst att hålla tyst. Man behöver inte alltid säga allt. Men tyvärr är det många som inte riktigt vet vart gränsen går...

2011-08-31 | 00:18:15
URL: http://frokenpe.blogg.se/
Åskrås skrev:

Mycket bra talat!

2011-08-31 | 17:35:06
Tove skrev:

Så sant, men så svårt!

2011-09-05 | 19:46:42
URL: http://www.trollflicka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback