2011-12-02 | 12:06:20

Munter.

Så var det fredag igen. Veckorna flyger fram, dock tycker jag att det känns som om det är en oändlighet fram till jul.
Igår var det ett år sedan min första morbror dog, och början till ett ganska tungt år. Jag hoppas att vi nu kan börja om på ny kula.

Sitter och kollar igenom lite bakböcker och pärmar. Vill ha julbaket klart för mig i huvudet.
Hittade ett recept på farmors Pippari. Ett recept jag bad att få innan hon försvan in i sin egen värld. Jag älskar dem, men är samtidigt lite rädd att prova på att baka dem själv. Tänk om de smakar skit, då kommer jag ju aldrig få uppleva pippari och mjölk igen. Så jag tror receptet får ligga och gro en stund.
Jag önskar att man hade kunnat dra ut alla farmors recepet, och all den kunskap hon hade om bakning och matlagning med en trollstav, lite som i Harry Potter. För även om jag bad henne skriva ner en massa, när jag väl hade börjat förstå vart det var påväg, så finns det många som saknas. Jag tycker det är tragiskt att ett helt liv fullt med upplevelser och kunskap, sakta bara tynar bort och försvinner.

Tänkte jag skulle skriva något lite roligare, så jag gick tillbaka för att titta vad som hände för exakt ett år sedan.
Hm, då åkte jag till Sunderbyn för att träffa min älskade farfar. Det visade sig vara sista gången vi träffades.

Muntert och bra, nu går jag !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback