2011-12-22 | 08:26:47

Vad väljer du ??

Mitt samtal igår resulterade i en ofrivillig utflykt, men men det ska nog gå det med. Så idag kommer jag vara iväg från bloggen mest hela dagen, ovanligt va.

Därför vill jag att ni reflekterar över detta:

Ett 6-pack ägg från burhöns, repektive frigående kostar 16.50 :-
Ett 6-pack ägg från ekologiska höns kostar 16.90 :-

Det skiljer alltså endast 40 öre mellan ägg från plågade, olyckliga höns och ägg från glada höns.
Vad får man för 40 öre i dagens sammhälle ??
RENT ÅSSIT !!
Så i mina ögon finns det längre inga som helst argument för att INTE köpa ägg från ekologiska höns.
Och nej, ägg från frigående hönor är inte bra ägg det heller, liiiiite bättre än ägg från burhöns. Men frigående kan lika gärna betyda att de går inomhus, får aldrig se dagens ljus och att de får trängas på en mycke liten yta.

Så vad väljer du nästa gång som du handlar ??!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback