2011-01-07 | 13:00:00

Dag 1- Om mig.

Om mig.

Tja vad kan man skriva om mig då. Massor, hoppas ni har gott om tid !! Hehe skämt och sido, here we go.

Jag är då Jenny, en dam i mina bästa år, som har haft åldersnoja sedan jag fyllde tjugo ungefär. Född och uppvuxen här i Piteå. Bortskämt ensambarn som blev hjärtopererad som fem och ett halvt åring.
Var en riktig pojk-flicka som lite, följde ofta med pappa och fiska och trivdes i skogen i stövlar, att prova kläder var bland det värsta jag visste.
Alltid varit väldigt aktiv, spelat handboll (som jag slutade med för att jag fick en häst), fotboll (som jag blev tvungen att sluta med för att jag skadade mig) och har ridit sen sexårsåldern. Behöver rörelse i mitt liv för att jag ska må bra.
Djurintressent har alltid funnits där. Fick en katt när jag opererade mig, sen har det funnits kaniner, fiskar, hamstrar, sniglar, gerbilsar, häst och nu har jag två golden pojkar.
Vegetarian sedan tio år tillbaka. Men har inga problem med att hantera kött, med att andra äter kött. Ett beslut som tillhör varje människa enligt mig.
Pluggar till häslovägledare, gjorde en sväng i Umeå också, pluggade till biolog men insåg snabbt att det inte var något för mig.
Har fast jobb på Coop Forum.
Alla som läst bloggen vet att jag dricker gärna T, ofta. Sitter nu med en kopp "slö"-T faktiskt. Men det har inte alltid varit så. Fram till det att jag gjorde praktik som gympalärare så kunde jag bara dricka T om jag var tvungen, och då med en liter mjölk och ett kilo socker. Men min handledare är en större T-älskare än vad det jag är, och under den våren jag var där så lärde jag mig. Nu dricker jag mitt T som det är eller med lite mjölk i.
Älskar att krypa upp i soffan och se en riktigt bra serie.
Tycker INTE om skräckfilmer, får ju mardrömar av Scarymovie och ET, det borde säga allt.
Är mackoman.
Har ganska så nyligen upptäckt hur roligt det kan vara att stå i köket, både med matlagning och bakning.
Har aldrig i mitt liv snattat något, och att börja med det som 28-åring känns onödigt.
Ville bli vet. som liten, men när jag insåg att jag kanske skulle bli tvungen att ta bort fullt friska djur, bara för att folk tröttnat på dem, så sket jag i den idén.
Jag behöver musik i mitt liv.
Jag försöker leva så miljösmart som möjligt, borstar inte tänderna med rinnande vatten, står inte på tomgång med bilen, handlar ekologiskt och närproducerat, stänger av ugnen en stund tidigare, kokar först vattnet i vattenkokaren osv. Men jag älskar även att ta låååååånga varma bad, vilket inte är särskilt miljövänligt.
Sportfåne som slukar det mesta, iallafall på TV, dock lite problem med damsidan av tex. fotbollen och hockeyn.
Flygrädd, åka bil för fort med dårar-rädd, åskrädd.

Jag analyserar, funderar och ältar alldeles för mkt. Men jobbar hårt för att bli av med den sidan av mig själv.
Ingenting är omöjigt, sa en vis man en gång !! :).


Tja mkt mera vill ni nog inte veta. Så det får vara bra så.




Skål !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback