2011-01-08 | 13:00:00

Mitt kök och jag.

Jag gillar mitt kök, eller egentligen all utrustning som numera finns i det.
Så kul att i princip kunna göra vad som helst, för de mesta finns där. Det har tagit ett bra tag, några år faktiskt. Köpt på mig lite här och lite där. Önskat av tomten och till födelesedagar.
Jag pratar om saker som äggklocka, digital köksvåg, braiga vispskålar, uppläggningsfat, slevar, vispar, formar, citronzestare, måttsatser, KITCHEN AID (inte fått den ännu, men jag bara vet hur kul det kommer att bli att använda den.), degskrapa, slickepottar, termometer, böcker, brickor och lite annat smått och gott !!

Jag behöver inte längre skippa recept för att jag inte har rätt saker. Jag vågar prova på mera, just för att jag "litar" mera på mitt kök - om man kan säga så.
Det är hur kul som helst.
Visst har jag fortfarande vissa saker kvar att bygga ut mitt kök med, men hey resan dit är också ganska så rolig. :) Och tyvärr ibland lite dyr.


Elvisparnas Rolls Royce är nästa pryl som jag hoppas ska flytta in i mitt kök.



Vad har du för prylar i ditt kök som gör din matlagning/bakning lite roligare ??!!

Kommentarer
Therese skrev:

Jag har en Herb Chopper som är helt fantastisk när man ska hacka lök...Sedan har jag Quick Chef som är helt underbar när man gör sallader, såser och dressingar...Sedan vill jag även slå ett slag för min Speed Chef som är snabbare än en elvisp på att vispa grädde och smeter. Alla tre produkter är från Tupperware och jag kommer aldrig någonsin kunna leva utan dessa =)

2011-01-08 | 13:41:20
URL: http://tezzisen.blogspot.com/
Monica skrev:

Vad trevligt att du läser :) Jag läser din också titt som tätt.

Jag vill också ha en kitchen aid! Avis jag blir!!

Vilken färg blev det? Hoppas du valde den gräddvita, tyckte den var snygg :)

Ha en fin kväll du med!

Kram!

2011-01-08 | 23:00:45
URL: http://moonkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback