2011-01-10 | 15:15:00

Sista terminen.

Sista terminen av skolan är påbörjad.
Både skönt och enormt läskigt.
Nu ska man ju ut ur skolans trygga värld och in i arbetslivet. Finns det ens arbete där ute för mig ?? Och hur ska jag lyckas fånga upp ett ??
Nackdelen med att läsa en utbildning där det inte finns någon given arbetsgivare, är ju såklart att man i princip måste leta upp ett arbete själv. Läser du till lärare, så ska du ju typ jobba på en skola, ekonom, ja då är väl bank ett aternativ.
Fördelen är ju att det finns ju egentligen oändigt med möjligheter.
Anneli en vis klasskompis sa att man måste synas och höras. Jag är ju lite dålig på att ta för mig.
Hoppas att denna sista terminen, som både innehåller motiverande samtal, ett projektarbete och en uppsats, ska hjälpa mig finna vägar och finna självförtroende.

Det kommer även bli tråkigt att måste säga hejdå till alla i klassen. Så många roliga och vettiga människor som jag har fått chansen att jobba nära.
Det är väl så livet är, det går framåt hela tiden, oavsett om man vill det eller inte.

Nu peppar jag för sista rycket och hoppas på en grym vår !!

Kommentarer
Magistern skrev:

Spännande, men du! Det kommer att gå bra, som jag brukar säga, känn lugnet he löser sig ;)



Jag är klar med mina studier 2014 så jag vet vad jag ska göra närmsta framtiden.

2011-01-10 | 16:25:49
URL: http://studentochtrettio.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback