2011-01-20 | 13:28:00

Tala rent, annars !!

Hm jag vet inte, men det hovrätten säger i fallet mot bland annat Magnus Hedman, det känns inte riktigt bra.
För er som inte hängt med så har Magnus Hedman blivit fälld för sexköp. Detta trots att han nekar till brottet, samt att det går inte att bevisa att någon betalat flickorna som följde med till hotellet.
Hovrättet har ändå beslutat att fälla den förra landslagsmålvakten eftersom "att mannen ifråga, måste ha förstått att de kvinnor som följde med till lägenheten var prostituerade. Kvinnorna hade utmanande klädsel, sminkning och talade engelska med kraftig brytning."

Säger ingenting om att han blivit dömd eller så. Uttalandet gör mig dock lite mörkrädd. Jag tycker att varje kvinna, eller man för den delen borde få klä sig och sminka sig precis hur man vill, utan att bli stämplad som fnask. Sen hur man talar, ja det finns det väl inte så mkt att göra åt. Vi har en vädligt fin kvinna i detta landet som pratar enormt dålig svenska !!
Det jag mest undrar över, har hovrätten ingen som granskar allt innan det får skickas ut ?? Förstår man inte när man skriver ner det, att det kommer väcka många starka känslor ?? 

Det man inte förstår, för man lämna, som min kloka lilla mamma brukar säga !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback