2011-03-13 | 15:19:54

Skidtur.

Vädret bättre på sig och solen kom fram. Detta gjorde att jag tog skidorna (som härstammar från nittonhundra kallt typ) och begav mig mot Fårö-banan. Årets premiär på skidor. Dogsen fick hänga på. Eskil får ju inte dra men han kan ju springa med på sidan ändå. Diesel plågade jag lite mera, han fick jobba lite hårdare. Men han gillar det !!
Han är ju dock ingen racervovve, men han pinnar på. Tur är väl det egentligen eftersom matte inte är någon stjärna på skidor. Jag druttade i backen i en liten, liten uppförsbacke då Disse drog på lite extra. ;).
Vi blev omkörda av en man med vorsterblanding, och då frågade jag Disse om han skulle ta honom och då blev det åka av. Full galopp och han gasade på bra.
Så himlans kul det var. Men som sagt jag måste uppdatera skidorna och pjäxorna. De är storlek 42, och jag har 34-35:or så ni fattar.
Det blev ungefär en 4 km, jag ville inte plåga hunden för länge, det var ju ett tag sedan. Samt att jag själv blev trött. ;).
Mera skidor ska det dock bli, det kan jag lova. =).

Nu varvar vi ner en stund och hoppas på mera roligheter.







Kommentarer
Sandra skrev:

Så himla härligt det är när solen börjar komma fram och man kan fara ut på långtur med hundarna. Jag måste verkligen också investera ett par skidor. Är ju så fruktansvärt underbart att åka skidor med hundarna.

2011-03-13 | 18:19:28
URL: http://sohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback