2011-11-30 | 10:26:36

Min första advent, till mig själv.

Igår frånvarande, idag närvarande.
Fast vädret gör att jag helst skulle grotta ner mig i soffan under täcket och inte komma fram förrän det blivit snö igen. Regn och blåst, blä.

Har ju glömt att berätta om vad jag gjorde på första advent. Mkt viktigt vet ni, iallafall för mig själv eftersom jag tycker det är roligt att gå tillbaka och minnas.
Jag klev upp för att krypa upp i soffan framför Nyhetsmorgon. tror jag blivit gammal, för de helger som jag är ledig kliver jag hellre upp tidigt för att se det, än tar mig en sovmorgon. Tände en massa ljus och försökte koppla av.
Tog sen en promenad med pojkarna, ganska milt väder var det och jag hade klätt mig för mycket. Men det var ändå härligt att få komma ut.
Mamma ringde och vi gick på skyltsöndag. Få tomtar som sålde paket, men en massa stånd fanns det. Vi strosade runt lite där, gick runt i affärer och avslutade med en fika på Ekbergs. Eller jag tog en kopp te eftersom det inte finns någonting alls som lockar mina smaklökar där. Bullar, bullar och åter bullar, usch.
Pyntade lite mera hemma när mamma var tvungen att åka och jobba. Hade ett missat samtal från en moster som ville bjuda på adventsfika, tror ni jag surade något när jag insåg vad jag hade missat. Jag lövar ju sånna grejer. Men men.
Så trots gröna gräsmattor, kom några få flingor snö på kvällen, var det en helt ok första advent för min del.



Idag hade jag tänkt mig en promenad till Backens köpcentrum för att spana in Dollarstore och EM, men jag går inte ut frivilligt i detta väder. Så det blir att ta bilen upp dit för att grotta runt lite vad de har att erbjuda. Letar fortfarande en adventstjärna till rummet. Hade hittat en men när jag kom för att köpa den var den redan såld. Så jakten går vidare.
I morgon är det första december, tack och lov. Jag har haft december i huvudet sen i helgen och har faktiskt haft svårt att fatta att vi fortfarande bara är inne i november.
Nä nu ska jag klä på mig och åka, en del som ska hinnas med innan jag börjar jobba klockan fyra.

Ello !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback