2011-11-22 | 15:56:08

U are a good dog, yes u are.

Dimper precis ner på arslet. Jobbade bara till halv två, men direkt jag kom hem gick jag och hämtade ut Lillelöjs meducin. Sen åkte jag ut med bilen en sväng för att reka lite i andra matbutiker efter mina Grytbitar. Men förgäves.
Diesel har då skött sig utmärkt idag. Han var där för att kolla örat och analsäckarna. Han hade lite baciller i örat och svamp, men hon tyckte inte att det var så farligt. Då var analsäckarna lite värre. Har ju försökt åtgärda det själv men det har inte funkat. Och det funkade inte heller när hon försökte, utan hon var tvungen att ta det innifrån. Men han var så snäll, så snäll. De brukar vanligtvis vara två under behandlingen, men hon skickade ut den andra eftersom han var en lite pärla !!
Nu ska han äta sina piller i några dagar och vi ska droppa i örat så ska det bli bra igen.

Ska snart och storhandla, först ska jag bara andas en stund här hemma och dricka en kopp.
En sak är då säker, enda anledningen till att jag orkar släpa mig till jobbet klockan sex en kylig morgon, är mina grymma arbetskamrater. Idag har vi svammlat och skrattat som bara den. Tack !!

image description
Mattes pärla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback