2011-09-13 | 05:39:51

Ett grattis mm.

Efter lite sömn och annat pyssel så åkte jag ut till mor och far en sväng igår. Mamma hade gjort sin underbart goda broccoligratäng åt mig. Den var gjord på lokalt odlad broccoli och smakade gudomligt !!
Satt där en stund och surrade, masserad och skrattade.
Fick veta att det är nära nu när det gäller att få in farmor på ett hem. Helt klart bittersweet. Jag har länge kämpat för att detta ska ske, främst för att jag ser hur det sliter på min älskade pappa att åka fram o tillbaka. Ständigt oroa sig. Samtidigt vet jag att farmor inte vill flytta. Och det gör ont i mig att tänka på huset i Bergnäset utan en farmor och farfar i. Så många glada minnen därifrån.
Bittersweet som sagt.

Idag är det nya tag på jobbet. Fortfarande höstigt väder ute, så mina planer på att vara ute i skogen med pojkarna efteråt läggs på is.
Min lilla vän Maria Li fyller nästan tant idag också, det får man inte glömma.

Ha en underbar dag alla, speciellt du Li !!




Kommentarer
Petra skrev:

Jag älskar broccoligratäng!! så jädrans gott!! :) Har du hittat dig några skor så du fått en skokartong förest? :)

2011-09-13 | 08:18:50
URL: http://frokenpe.blogg.se/
i min lilla lilla värld skrev:

Tack så mycket för din kommentar om min träning =)

2011-09-13 | 11:39:41
URL: http://saratilling.se
Jennie och Norah skrev:

Åhh,addar dig på en gång!

djennej heter jag! =)

P.S jag är jävvlat sämst och vinner aldrig :p

2011-09-13 | 19:37:32
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback