2012-04-19 | 10:47:38

Coffe.

Solen skiner och himlen är blå idag. Njuter av dagens första tekopp på balkongen omgiven av mina små monster. Är helt ledig idag, så inga måsten.
Jag hade tänkt att jag skulle börja dricka kaffe, läste en studie nyligen om hur bra kaffe faktiskt är för kroppen. Man har sett att det på lång sikt minskar risken för Parkinsons, åldersdiabetes samt Alzheimers. Och sen finns det ju även direkta effekter, som att man blir piggare, mer skärpt osv. Man har ju tidigare trott att kaffe kan höja blodtrycket, men denna studien visar att det endast blir en marginell höjning.
Som ni ser så låter ju kaffe som värsta hälsofrycken. Så jag tänkte att jag skulle bli vuxen och börja dricka det. Igår tog jag dock vatten från samma automat som det kommer kaffe ur, och mitt te fick smak av kaffe, då insåg jag att det inte skulle bli lätt, för bläääää.
Nu ska jag dricka lite mer te och fundera ut vad jag ska göra under denna soliga dag.


Kommentarer
Anton Liedgren skrev:

Men vad vi har väntat på detta!!

Du ser, även du kan komma på sådana goda tankar och idéer. Och jag stöttar dig fullt ut! Det är ju faktiskt kännt sedan länge att kaffe har väldigt många goda effekter.

Visst det kan komma att ta ett tag innan du är van smaken av det svarta guldet, men det kommer, var så säker.

2012-04-19 | 11:51:24
Jennie och Norah skrev:

Åhh, finns ju så mkt gott att göra!

Ta bara lite kaffe i början...Skumma en massa mjölk och sätt i smak, såsom vit choklad! =)

2012-04-19 | 20:47:09
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback