2012-12-16 | 10:50:55

Guldskimrande my ass.

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Advent är inte alltid guldskimrande och vackert.
Igår skulle jag klä granen, men det gick inte alls. Fel lampor, trasig gran och ornaments som bara blev fel. I vanliga fall brukar jag bara kunna "se" vart allt ska sitta och då passar de perfekt där. Igår gjorde jag om granen tre gånger !! Men först fick jag ett breakdown och sket i allt en stund. Hade jag varit en som använt mig av svordomar så hade det nog kommit en hel ramsa.
Nu står dock den sketna saken grön och grann.

På morgonen har vi trotsat snöstormen ( bor man i Norrland så får man säga snöstorm) och varit ute på en promenad. Oplogat och snörök, men det var skönt med lite frisk luft. Känns som om det mest kommer bli innepyssel idag. Kanske lite bakning, julgodis och lite bröd.

Trevlig tredje advent !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback