2012-12-10 | 19:13:17

Julbloggen Pettersson.

Man kan nästan tro att denna blogg har blivit en julblogg. Men det är det som jag känner för att skriva om just nu. Vad som händer när julen är över det får vi se.
Lite smått julgalen kanske jag är. Förstå hur lång och mörk vintern skulle vara om julen inte fanns där mitt i med allt sitt ljus och värme.
 
Tro det eller ej, men det är ganska så mycket med julen som inte alls faller mig i smaken. Förutom det mesta på julbordet som av ganska självklara anledningar går bort, så finns det en hel del annat.
 
*Julmusten.
*De skumma tomtarna.
*Sill, gravad lax, sillsalladen.
*Pepparkakor.
*Glögg.
*Knäck.
*Jansons.
*Vanliga tråka lussekatter.
*Fudgen/kolan.
 
Ja det finns säkert en hel del som jag inte kommer på nu. Och jag vill ju inte klanka ner på julen för mycket.
För jag älskar ljusen, förväntan, saffransdoften och gemenskapen.
 
Huvva-dricka.
 
Nu ska jag koka lite fudge.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback