2012-12-03 | 14:24:31

Sätt dig inte ned !!

"Sätt dig inte ned, sätt dig inte ned."
Det har varit mitt mantra de senaste dagarna. För hade jag satt mig ner så hade det inte blivit mkt gjort på Aronsgatan. Tre dagar med fullt ös på jobbet och jag ville inget hellre än att sätta mig ner varje dag jag kom hem. Men jag bet ihop och lyckades åstakomma en hel del.
Julpyntandet är färdigt, förutom granen som ska kläs till helgen. Enligt mig ska granen fram i tid, så man hinner njuta av den och har någonstans att förvara klapparna.
Jag har öven i jakt på två ljusslingor, röjt i genom två garderober och en skrubb. Kastat saker som aldrig förr, bara för att hitta slingorna i den första kartongen jag tog upp från källaren. Nåja lite mindre skrot finns det här hemma nu.
 
Igår ställde jag mig och bakade lite pepparkakor, inte förr att jag äter dem, men de sprider ju en sån härlig doft. Sen så var jag riktigt sugen på att baka, men hade inte ork att röra och vispa saker. Då var en färdig pepparkaksdeg lösningen. Mös sen med en kopp kanelte och lite tidningar.
Har precis kommit hem från jobbet, och faktiskt satt mig ner. Jag måste, hade tänkt klicka hem lite julklappar faktiskt. Men jag satte mig på en hård stol i köket, hade jag hamnat i soffan hade jag med all säkerhet redan sovit.
 
Hur mös ni på första advent ??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback